Payroll kosten

Payroll kostenVeel bedrijven denken niet snel aan het uitgeven van payroll kosten. Ze zoeken altijd zelf een manier om de medewerkers uit te betalen. Toch is payrolling een uitkomst voor de personeelsadministratie. Daar kunnen meerdere redenen voor zijn, maar onder meer de expertise die u uitbesteedt. Het gaat niet alleen om de uitbetaling, maar ook de administratie die bij salarisadministratie komt kijken. Er zitten namelijk veel regels en berekeningen aan vast. Zeker als in korte tijd veel mensen uitbetaald moeten worden, kan het inschakelen van een payroll kantoor als NL Payroll een oplossing zijn. Ook als u nog veel tijdelijke medewerkers in dienst neemt, is het handiger om hier payroll kosten aan uit te geven. Toch is payrolling voor veel bedrijven nog een nieuw fenomeen. De terughoudendheid komt door de onbekendheid en het idee dat de kosten hoger zijn dan mensen in dienst zijn. Om organisaties kennis te laten maken met payrolling heeft NL payrolling veel informatie weergegeven op de website nlpayroll.nl. Naast de uitleg over payrolling is het ook mogelijk de payroll kosten te berekenen en de bepaling van het payroll tarief. Hoewel het gebruik van een payroll kantoor een uitkomst is, is het wel goed hier als bedrijf in te verdiepen en af te wegen of dit de juiste werkwijze is.

De samenstelling van payroll kosten

De hoogte van de payroll kosten hangt van meerdere factoren af. Dit kan per kantoor verschillend zijn. NL Payroll gebruikt een omrekenfactor waar de volgende factoren in worden verwerkt:

  • Het aantal uren dat de werknemer werkt
  • Hoogte van het brutoloon
  • Het soort pensioen
  • De betreffende cao die van toepassing is

Naast de bovenstaande kosten worden ook de administratieve en juridische kosten verwerkt. Deze kosten worden ook gemaakt voor een medewerker die in dienst is. Andere gegevens die bijgehouden moeten worden voor een werknemer hebben betrekking op de vakantiedagen en het vakantiegeld. Daarnaast kunnen werknemers ook verlofdagen opnemen en worden feestdagen verwerkt in het salaris. Het is belangrijk dat dit op de juiste wijze wordt uitgevoerd, zodat de juiste dagen en bedragen geregistreerd worden. Andere kosten waar u als werkgever ook rekening mee moet houden zijn de werkgeverslasten. Wanneer NL Payroll de payrolling voor u verwerkt, zitten de genoemde werkzaamheden en kosten verwerkt in het tarief voor de payroll kosten. Dit wordt niet op een aparte factuur genoteerd. Bekijk op nlpayroll.nl de voordelen van het gebruik van NL Payroll en waarom de payroll kosten een goede investering zijn.

Een besparing voor de organisatie

Dankzij de expertise van NL Payroll hoeft u geen andere kosten te maken voor een extra controle van de salarisadministratie. Alles wordt ondergebracht bij een payrolling kantoor. Dit houdt ook in dat u daar verder geen werk en zorgen aan heeft. Zaken als verzekeringen en pensioenen worden ook meegenomen in de salarisadministratie. Om zeker te weten dat dit op de juiste wijze wordt gedaan, wordt weleens de controle van een accountant ingezet. Dat is niet nodig als u de administratie door NL Payrolling laat doen. Als u samen gaat werken met NL Payroll dan kunt u profiteren van de schaalvoordelen. Dit bespaart direct de payroll kosten die u voor ze moet betalen. Naast de schaalvoordelen bieden ze ook nog de laagste prijsgarantie. Graag horen zij ook als u een bedrijf vindt waar u voor een lager bedrag en tegen dezelfde voorwaarde gebruik kan maken van payrolling. Laat u daarom niet tegenhouden door de hoge payroll kosten, omdat het u als werkgever op allerlei manieren ontlast van zaken omtrent de salarisadministratie. Alle partijen halen het voordeel uit de payrolling. De werknemers kunnen rekenen op hun salaris en de werkgevers worden ontlast in de salarisadministratie.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn