Zakelijk bloggen

Steeds meer mensen weten het; bloggen is een goede manier om jouw doelgroep aan te spreken. Maar hoe komt het eigenlijk dat zakelijk bloggen zo goed werkt en als het dan toch zo goed werkt; wat zijn dan de beste tips om aan de slag te gaan met jouw zakelijk blog. Zakelijk bloggen is voor iedereen weggelegd die het leuk vindt om zijn kennis te delen. Wanneer je een bedrijf hebt, dan is het eerste wat je te doen staat, zorgen dat je klanten aantrekt. Middels zakelijk bloggen kun je laten zien wie je bent en doordat het internet een interactief medium is, kun je ook ontdekken hoe jouw potentiële klanten op jouw blogs reageren. Het is dus een wisselwerking en je kunt veel leren van de reacties die je krijgt op je blog. Wat er kan gebeuren als je op de goede manier aan de slag gaat met zakelijk bloggen, is dat je volgers creëert, trouwe lezers van jouw blog die jou zien als iemand die verstand heeft van een bepaald onderwerp. Jouw blog wordt dan iets waar mensen naar uitkijken en de blog, mits hij interessant genoeg is, wordt ook met andere mensen gedeeld. Het resultaat van zakelijk bloggen kan zijn dat je op termijn steeds meer naambekendheid krijgt en dus meer klanten die jouw product of dienst afnemen. Voor wie is zakelijk bloggen weggelegd en als je helemaal niet van schrijven houdt, kun je dan ook wel zakelijk bloggen? Dat zijn twee vragen die ik veel te horen krijg. Als je niet van schrijven houdt en het je heel veel tijd kost om te schrijven, dan is het misschien niet het beste idee om veel tijd te gaan steken in het schrijven van een blog. Maar dat neemt niet weg dat het een goed idee is om jouw ideeën openbaar te maken. In dit geval kan het dus ook een goed idee zijn om een schrijver in te huren die jouw teksten en blogs verzorgd op basis van de informatie die jij verstrekt aan de schrijver. Zakelijk bloggen moet iets zijn wat je leuk vindt om te doen. Het is namelijk de bedoeling dat je regelmatig aan de slag gaat een blog en dat betekent dat je ook regelmatig een blog online moet plaatsen. Je kunt een blog plaatsen:

  • Op je website
  • Op Instagram
  • Op Facebook
  • Op Twitter

Zakelijk bloggen en sociale media

Hoewel sociale media aanvankelijk werd gebruikt als middel om sociaal met onze vrienden en kennissen te communiceren, is het steeds meer gewoonte geworden om als bedrijf een zakelijk account aan te maken. Je kunt tegenwoordig haast niet meer zonder een zakelijk account als je als bedrijf wilt groeien en het is dan ook heel erg belangrijk dat je zorgt dat gebruik maakt de social media kanalen die passen bij jouw bedrijf of organisatie. Je kunt jouw blogs bijvoorbeeld posten op Facebook en daarbij verwijzen naar je website zodat mensen die jouw blog lezen meteen weten hoe ze je kunnen bereiken. Het kan ervoor zorgen dat je meer traffic op je website krijgt en dat kan weer zorgen voor meer conversie. Al met al is bloggen dus een heel goed idee als je meer klanten aan wilt trekken en beter wilt functioneren als ondernemer of organisatie.

Meer weten over bloggen?

Wil jij graag meer weten over zakelijk bloggen. De dingen die je beter niet en wel kunt doen? Ga dan eens naar yvonnerengers. Zij kan je alles vertellen over do’s en dont’s van bloggen en je wegwijs maken in het land van het bloggen. Laat geen kansen schieten en ga direct aan de slag.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn