Wat is CRM?

Wat is CRM? teamleader geeft u meer informatie over wat is CRM. teamleader vindt het belangrijk om uw werk vanaf het eerste klantencontact tot de betaalde factuur, makkelijker te maken. In dit proces worden een aantal stappen benoemd die u met CRM kan optimaliseren, namelijk:

  • Leads toevoegen
  • Offertes maken
  • Omzetten naar project
  • Taken aanmaken
  • Uren registeren
  • Facturen versturen
  • Geld ontvangen

Wat is CRM

Wat is CRM? CRM staat letterlijk voor Customer Relationship Management. Maar wat is CRM? Het is een strategie waarbij alle relaties en interacties met mogelijke klanten, beheert kunnen worden binnen de onderneming. Zo kunnen de klanten bestaan uit alle stakeholders die betrokken zijn bij een bedrijf.

Wat is CRM? Het is een software voor contactbeheer. De software helpt met het verzamelen en bewaren van contactgegevens en om de sales op te volgen. De gegevens worden op een centrale plek bewaard waardoor de productiviteit en samenwerking binnen het team vooruit gaat.

Wat is CRM nou precies? Er zijn vier verschillende definities van CRM:

  • CRM is een andere manier van denken, zodat het bedrijf weer relevant wordt voor de consument van tegenwoordig.
  • CRM is een manier om te investeren in relaties en op deze manier u te onderscheiden van de concurrentie en duurzame relaties op te bouwen.
  • CRM is een business strategie om winst en rentabiliteit te optimaliseren.
  • CRM is een methode en middel die u ondersteunt bij interacties met huidige, vroegere en toekomstige klanten. 

Wat is CRM volgens teamleader? Alle bovenstaande definities geven aan dat het bij CRM gaat om een strategie waarmee relaties opgebouwd kunnen worden. 

Wat is CRM, een strategie of een software? CRM is eigenlijk beide. Het heeft namelijk een technologische ondersteuning nodig om te kunnen werken. In de praktijk gaan de strategie en software hand in hand.

Wat is CRM en heeft uw bedrijf dit nodig? CRM is dus een strategie en een software. Wanneer u een bedrijf heeft wat een product of dienst aan meerdere klanten verkoopt, kan u een CRM-systeem handig vinden. Zo krijgt u een helder overzicht van actuele en duidelijke informatie over leads en klanten.

Het bedrijf

teamleader vindt service een belangrijk onderwerp. Het bedrijf vindt dat het werk is om uw werk zo soepel mogelijk te laten verlopen. U moet alles uit de software kunnen halen. Om dit te waarborgen mag u twee weken lang de software uitproberen, op deze manier kunt u ontdekken hoe teamleader gedoe en tijd kan besparen. Wanneer u de software aanschaft krijgt u een vast contactpersoon bij teamleader. Deze contactpersoon neemt de tijd om uw bedrijf te leren kennen en werkt de eerste 30 dagen nauw met u samen om u te helpen met handige tips.  

Het bedrijf is ooit begonnen in de studententijd van de huidige CEO maar groeide al snel uit tot teamleader. Men kwam er achter dat het MKB meer nodig had dan alleen een webdesign bureau en zo werd de software ontwikkeld met de CRM-module als kloppend hart. Het bedrijf heeft een multinationale aanpak met kantoren in Amsterdam, Berlijn, Madrid, Milaan en Parijs. 

Wat is CRM? Lees gerust meer informatie op de website over het systeem en de mogelijkheden, u kunt ook contact opnemen met het bedrijf.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn