Terug naar home

Bovenaan en hoger in Google: laat je adviseren

Toen ik net met mijn bedrijfje begon zag ik de wereld heel rooskleurig. Ik ging iets doen wat ik altijd al had willen doen: hoe moeilijk kon het zijn? Het proces van idee tot bedrijf verliep bij mij heel snel. Binnen een paar dagen had ik me ingeschreven bij de KvK en kon ik van start. Toen pas kwamen de zorgen en moeilijkheden. Welke belastingen moest ik precies afdragen? Hoeveel klanten had ik nodig om rond te komen? Terwijl al deze vragen speelde stuitte ik nog op een ander probleem: klanten konden mijn bedrijf niet vinden. Wanneer ik met vrienden sprak, vertelden die me allemaal dat ze geprobeerd hadden mijn website te vinden. Ze waren gaan Googlen, maar hadden niks kunnen vinden. Toen pas realiseerde ik me dat het heel belangrijk was om bovenaan en hoger in Google te staan dan de concurrentie. Nou moet ik eerlijk bekennen: ik weet weinig van marketing. Op de middelbare school heb ik wel eens wat reclamestrategieën bekeken, maar daar is het ook bij gebleven. Ik had daarom geen idee hoe ik op eigen kracht bovenaan en hoger in Google moest komen. Ik heb me vervolgens laten adviseren door Team Nijhuis. In een aantal stappen hebben zij een Digital Marketing Review voor me opgesteld, zodat ik precies wist waar ik aan moest werken. Het proces is heel eenvoudig:

  • Openheid van informatie
  • Kennis en een plan
  • Eventuele marketingcampagne

Wanneer jij bovenaan en hoger in Google wilt komen, moet je openheid van zaken geven. De experts van Team Nijhuis wilden alles van me weten. Ik moest vertellen wat mijn belangrijkste doelen waren en hoe mijn visie precies in elkaar stak. Ook wilden ze weten welke diensten ik ging leveren en hoeveel klanten ik verwachtte.

Bovenaan en hoger in Google met een duidelijk plan

Deze openheid geef je niets voor niets. Team Nijhuis gebruikt deze informatie om een plan op te stellen: een Digital Marketing Review. Met dit plan kom jij uiteindelijk bovenaan en hoger in Google te staan. Het team stelt dit plan op middels de ‘See, Think, Do, Care’ methode. Om te beginnen moet je gezien worden door potentiële klanten, de ‘See’ fase. Het is in deze fase belangrijk om te werken aan naamsbekendheid. Wanneer een klant een product nodig heeft, moeten ze van je bestaan afweten en het gevoel hebben dat ze dit misschien wel bij jou kunnen halen. Wanneer je bovenaan en hoger in Google staat is de kans groter dat men wel eens van je heeft gehoord. Wanneer de koper vervolgens een product nodig heeft, ‘Think’, behoort jouw bedrijf tot de mogelijkheden. In deze fase is het belangrijk dat je de juiste informatie beschikbaar stelt en een scherpe prijs hanteert. In een vergelijking tussen verschillende aanbieders moet jij positief uit de bus komen. In deze fase kun je ook speciale marketingtechnieken toepassen, zoals websiteoptimalisatie en Google Adwords om bovenaan en hoger in Google te komen. Vervolgens heeft de klant een beslissing gemaakt – ‘Do’ – en bij jou besteld. Het is daarna belangrijk dat je om de klant blijft geven; ‘Care’. Zorg voor een goede klantenservice en laat regelmatig iets van je horen. Op deze manier blijven klanten terugkomen!

Marketing is alles

Zet jezelf goed in de markt met een eigen marketingcampagne. Ga naar https://teamnijhuis.com/nl/bovenaan-en-hoger-in-google en neem gelijk contact op. Met een Digital Marketing Review maak jij binnen de kortste keren een flinke winst. Heb je vragen over de investering die je moet doen en de mogelijke opbrengst? Stuur een mail of neem contact op via het telefoonnummer. Wil jij ook bovenaan en hoger in Google staan? Laat van je horen!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn