Belangrijke succesfactoren voor mensen en bedrijven

Zowel in Nederland als daarbuiten zijn er talloze voorbeelden van ondernemers en ondernemingen die op toonaangevende wijze successen weten te boeken. Wat blijkt: deze personen en bedrijven delen vergelijkbare principes die aan de basis liggen van hun succes. Het identificeren van deze zogenaamde succesfactoren is dan ook een vereiste voor iedereen die stappen wil maken in zakelijk opzicht.

Een organisatie die dit tot haar belangrijkste missie heeft verheven, is het Nationale Business Succes Award Instituut. Deze organisatie biedt ambitieuze ondernemers en bedrijven niet alleen een interessant samenwerkingsverband, maar ook toegang tot een netwerk bestaande uit de beste bedrijven en topondernemers in Nederland. Deelname aan dit netwerk stimuleert de ondernemersgeest en leidt in veel gevallen tot een kortere en efficiëntere route naar succes.

Cruciale informatie voor bedrijven

Maar het Nationale Business Succes Award Instituut is nog op talloze andere vlakken actief. Een belangrijk onderdeel van de organisatie is bijvoorbeeld het gerenommeerde NBSA-onderzoeksbureau, dat professionele studies verricht naar belangrijke succesfactoren en bedrijven op grond hiervan van advies op maat voorziet. Denk hierbij niet alleen aan kwantitatieve analyses in de vorm van cijfermatige rapportages, maar ook aan kwalitatieve onderzoeksrapporten die bedrijven inzicht verschaffen in de klant of eindgebruiker.

Dit soort informatie is van onschatbare waarde voor bedrijven, die altijd verlegen zitten om onderzoek dat op betrouwbare wijze tot stand is gekomen. Het NBSA-onderzoeksbureau werkt daarom louter met deskundige onderzoekers en partners, die op basis van beproefde en innoverende onderzoeksmethoden tot hun bevindingen komen. Ondernemingen zijn hierdoor altijd verzekerd van informatie die hen daadwerkelijk verder helpt.

Kennis van succes en ondernemen

Het onderzoek van het NBSA-onderzoeksbureau vertaalt zich niet alleen in concrete aanbevelingen voor bedrijven, maar vergroot ook de reeds aanwezige kennis bij het Nationale Business Succes Award Instituut. Dankzij de vele duizenden onderzoeken en jarenlange analyses van belangrijke succesfactoren beschikt het instituut over een overweldigende hoeveelheid kennis op het gebied van ondernemerssucces.

Het is de missie van de organisatie om deze kennis met zoveel mogelijk ondernemers te delen, zodat ook zij de gewenste successen kunnen realiseren. Het Nationale Business Succes Award Instituut deelt haar kennis dan ook waar mogelijk, zoals tijdens evenementen, bijeenkomsten en via mediakanalen.

Evenementen en mediakanalen

Het belangrijkste voorbeeld van zo’n evenement is de Nationale Business Succes Award, een landelijke verkiezing die als zeer prestigieus wordt bestempeld. Op basis van een onafhankelijke selectieprocedure worden de beste bedrijven per branche- als parels van de Nederlandse economie – geselecteerd en jaarlijks genomineerd voor een branche-award. Daarbovenop volgt de overkoepelende finale-award, met een prijs voor het bedrijf dat zich de trotse winnaar van de Succes Award mag noemen. Een deskundige jury van ervaren ondernemingsspecialisten buigt zich over de vraag wie de uiteindelijke winnaar wordt.

Ook via de media verspreidt het Nationale Business Succes Award Instituut haar kennis en kunde, zoals via het bekende televisieprogramma De Succesfactor op RTL 7, maar ook via seminars, gratis boeken, interviews met bekende persoonlijkheden over hunw eg naar succes en consults. Niet alleen doet het TV-programma verslag van de jaarlijkse uitreiking van de Succes Award, maar ook volgt men verschillende genomineerde ondernemers op hun weg naar succes. Andere programma’s die zijn verbonden aan het Nationale Business Succes Award Instituut verbonden zijn Arbeidsmarkt TV en Succesvol Nederland.

Investeren in nieuwe successen

Het Nationale Business Succes Award Instituut heeft inmiddels decennialange praktijkervaring op het gebied van succesvol ondernemen opgebouwd. De Het Nationale Business Succes Award-verkiezing kent een sterke groei in de afgelopen jaren en komt qua groeisnelheid in aanmerking voor een Gazelle-award. Maar tegelijkertijd beseft de organisatie zich terdege dat zij, net als de betrokken ondernemers, nooit is uitgeleerd. Men blijft daarom continu investeren in nieuw onderzoek en creatieve manieren om te innoveren, haar relaties optimaal te beidnen en succes te boeken. En daar plukt ondernemend Nederland de vruchten van.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn